Black Gal

Descobreixo que aquesta coneguda cançó, és una tradicional americana, que es remunta cap a l’any 1870, i que un tal Lead Belly va gravar varies vegades cap als anys 1940. Aqui teniu una de les primeres gravacions d’aquest tema:

Pel que diu la kiwipedia, originalment la cançó, és coneguda amb varios títols, tots versos de la lletra: In the PinesBlack Gal (o black girl) o Where did you sleep last night (basicament, com que no tenia títol, no?).

Més endavant la va popularitzar un tal Bill Monroe, un cantant de Bluegrass/Country, aqui en teniu la gravació:

Més tard, un grup britànic pop, uns tals The Four Pennies (els quatre penis no eh, que us conec), la van reviure i la van portar a les llistes de ventes fins assolir un top 20, no esta mal. Aqui la teniu:

Ja només em falta la que jo coneixia, la versió de Nirvana, que la van llençar al públic “jove” actual a partir del seu famosissim MTV Unplugged in NY: (vale, resulta que tornant a escoltar el video de nirvana menciona a Lead Belly!) (no acbava d’entendre lo k deia) (com diu també el bo d’en Kurt, Fuck you all, this is the last song of the evening)

Quina us agrada més? Jo he flipat.. ha resultat que es una cançó ultra popular versionada per mil paios i que porten cantant i tocant músics durant uns 150 anys. Quin gustet descobrir aquestes perles! Salut!!

Lyrics – Lletra

(chusti-traduccio del google translate, ni tan sols m’he dignat a corretgir-la)

My girl, my girl, don’t lie to me
Tell me where did you sleep last night In the pines, in the pines
Where the sun don’t ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, my girl, where will you go
I’m going where the cold wind blows
In the pines, in the pines
Where the sun don’t ever shine
I would shiver the whole night through
Her husband, was a hard working man
Just about a mile from here
His head was found in a driving wheel
But his body never was found
My girl, my girl, don’t lie to me
Tell me where did you sleep last night In the pines, in the pines
Where the sun don’t ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, my girl, where will you go
I’m going where the cold wind blows
In the pines, in the pines
Where the sun don’t ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, my girl, don’t lie to me
Tell me where did you sleep last night In the pines, in the pines
Where the sun don’t ever shine
I would shiver the whole night through
My girl, my girl, where will you go
I’m going where the cold wind blows
In the pines, in the pines
Where the sun don’t ever shine
I would shiver the whole night through

La meva nena, la meva nena, no em menteixis
Digues on vas dormir ahir a la nit
En els pins, els pins
On el sol no sempre brilla
Jo tremolava tota la nit
La meva nena, la meva nena, on aniràs
Vaig on bufa el vent fred
En els pins, els pins
On el sol no sempre brilla
Jo tremolava tota la nit
El seu marit, era un home molt treballador
Només a una milla d’aquí
El seu cap va ser trobada en una roda motriu
Però mai es va trobar el seu cos
La meva nena, la meva nena, no em menteixis
Digues on vas dormir ahir a la nit
En els pins, els pins
On el sol no sempre brilla
Jo tremolava tota la nit
La meva nena, la meva nena, on aniràs
Vaig on bufa el vent fred
En els pins, els pins
On el sol no sempre brilla
Jo tremolava tota la nit
La meva nena, la meva nena, no em menteixis
Digues on vas dormir ahir a la nit
En els pins, els pins
On el sol no sempre brilla
Jo tremolava tota la nit
La meva nena, la meva nena, on aniràs
Vaig on bufa el vent fred
En els pins, els pins
On el sol no sempre brilla
Jo tremolava tota la nit

__________

Referències, casi que m’ho he copiat tal qual, pero “ça me la pelle”:

http://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Pines#Lead_Belly

Etiquetes: , , , , , , , , , , ,

About cabistron

Arquitecte en procés, friki en general, i persona humana, fins i tot quan em passo amb el patxaran. ____ Arquitecto en proceso, friki en general, y persona humana, incluso cuando me paso con el patxarán. ____ Architect in progress, almost a complete geek, and a human being, even when I drink too much Patxaran.

Digue'm què n'opines!

